miercuri, 13 ianuarie 2010

Salata ecologica cu ciuperci

Am descoperit de curand, prin experimentare, o salata foarte sanatoasa si gustoasa. Salata asta e sanatate curata, dupa cum zicea Hipocrate "Mancarea sa va fie aliment". Ciupecile dau proteine de buna calitate si fac salata potrivita si pentru vegetarieni. Legumele si patrunjelul dau vitamine. Semintele, germenii de grau si plantele aromatice dau Omega 3 si antioxidanti.
Legumele trebuie sa fie ecologice, pentru a nu ne dezice de numele retetei (in acest sens va pot ajuta rudele care stau la tara sau au ca hobby gradinaritul, cultivand legume fara ingrasaminte si pesticide.

Salata se poate face si fara seminte de canepa si in si germeni de grau (in cazul in care nu aveti prin casa), insa este mult mai sanatoasa si ajuta organismul in varianta completa.

Cantitatile sunt orientative. Eu o fac "ochiometric", dar am incercat sa apreciez cantitatile pentru cei care au nevoie de instructiuni exacte.

1 borcan de ciuperci de 800 g (sau cantitatea echivalenta de ciuperci proaspete, sunt si mai bune)
1 sfert dintr-o capatana mica de varza
2 morcovi mari
2 rosii
1 legatura patrunjel
2 linguri seminte de canepa
2 linguri seminte de in
2 linguri germeni de grau (sau cereale integrale)
busuioc
rozmarin
sare
ulei

Se amesteca toate ingredientele si la sfarsit se adauga uleiul.
Varza si morcovul se dau prin razatoarea mare. Patrunjelul se taie marunt. Ciupercile trebuie sa fie fierte si racite. Recomand sa va pregatiti ciuperci Champignion micute fierte si sterilizate in borcane, fara conservanti, pentru a le avea la indemana oricand. Ciupercile se adauga tocate (taiate in bucatele) in salata, insa mie imi place sa le dau pe razatoarea mare, se amesteca mai bine cu legumele si le imprumuta din savoare.
In cazul in care inlocuiti germenii de grau cu cereale integrale, pentru a fi mai moi pot fi inmuiate inainte 30-60 minute in apa plata.
Puteti adauga si otet de mere daca va place, daca nu este suficient ca ati pus rosii.

Pofta buna! Eu asta mi-am luat la servici pentru masa de pranz si abia astept, fiind mare amatoare de ciuperci.

PS: A innebunit lupul - am inceput sa scriu retete pe un blog care se vroia spiritual. Dar daca gandim sistemic, trebuie sa ne ocupam atat de spirit, cat si de corp, caci sunt interconectate. Un creier neincarcat cu toxine functioneaza altfel, trupul, dar si mintea devin mai sprintene si purificate.
Oricum, descoperirea acetsei retete a fost o descoperire spirituala pentru mine :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu